Regulamin

                                
§ 1

                                    Postanowienia wstępne

1.     Sklep internetowy Na miarę gustu, działający pod adresem internetowym: www.namiaregustu.pl , prowadzony jest przez Katarzynę Pałczyńską, z siedzibą w Stary Gózd 68A, 26-806 Stara Błotnica, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7981427605, REGON 523787185.

 

2.     Niniejszy regulamin sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Na miarę gustu a zwłaszcza zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.

 

3.     Regulamin dotyczy wszystkich Klientów sklepu. Każdy Klient sklepu jest zobowiązany do zapoznania się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.

 

4.     Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie Regulaminu, obowiązuje w momencie złożenia zamówienia.

 

5.     Każdy Klient ma dostęp do Regulaminu i możliwość zapoznania się z nim w każdej chwili, klikając na stronie internetowej Sklepu Na miarę gustu w link „Regulamin Sklepu”.

 

 § 2

                                                   Definicje

1.     Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,
której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.

2.     Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Na miarę gustu, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
7981427605, REGON 523787185.

3.     Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.

4.     Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
internetowym www.namiaregustu.pl

5.     Towar – produkty prezentowane przez sklep internetowy.

6.     Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie.

7.     Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.

8.     Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu
lub Produktów ze Sprzedawcą.

9.     Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez
Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.

10.  Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie
Konta.

 

 § 3

                                           Kontakt ze Sklepem

1.     Adres Sprzedawcy – Stary Gózd 68A, 26-806 Stara Błotnica.

2.     Adres e-mail Sprzedawcysklep@namiaregustu.pl

3.     Numer telefonu Sprzedawcy – 726-058-303.

4.     Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów
telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

5.     Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą.

 

§ 4                                                     

    Postanowienia ogólne i  zasady korzystania ze sklepu

1.     Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

 

2.     Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie
zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe
jest - albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu -albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.

 

3.     Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.

 

4.     Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt
oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o
której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w
tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

 

5.     Na miarę gustu Katarzyna Pałczyńska może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:

a) podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich.

b) dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego.

     c) dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Na miarę gustu Katarzyna Pałczyńska za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię firmy Na miarę gustu.


Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Na miarę gustu.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a).  niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.

b).  korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń.

c).  niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam).

d).  korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Na miarę gustu.

e).  korzystania z wszelkich treści oraz zdjęć zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.

f).  korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

  

§ 5

 

      Zakładanie Konta w Sklepie

 

1.     Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest
podanie następujących danych:

a). Imię i nazwisko

b). adres zamieszkania – dokładny adres wysyłki

c). telefon kontaktowy

d). adres e-mail

2.     Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

3.     Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w
Formularzu rejestracji.

4.     Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do
Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie
na adresy podane w § 3.

 

 

§ 6

 

    Zasady składania Zamówienia

 

1.     W celu złożenia Zamówienia należy:
a).  zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
b).  wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
c). zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
d). jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury.
e). kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz
potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
f). wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić Zamówienie w określonym terminie czyli 2 dni od złożenia zamówienia. Jeśli w danym czasie Zamówienie nie zostanie opłacone, zostanie anulowane.

 

 § 7

 

                     Oferowane metody dostawy oraz płatności

 

Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

 

1.      Klient może skorzystać z następujących metod dostawy produktu:

a). Paczkomat InPost (przedpłata) 1-3 dni - 17zł

b). Kurier InPost (przedpłata) 1-3 dni - 17zł

c). Kurier InPost pobranie - 1-3 dni - 25zł

d). Odbiór osobisty:

- przedpłata (przelewy 24, przelew tradycyjny)


Zakupy powyżej 199zł - wysyłka gratis przy przedpłacie na konto za zakupy (paczkomat,kurier).

2.      Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

a). Płatność w systemie: Przelewy 24

b). Tradycyjny przelew:

 Santander Bank Polska SA. 40 1090 2835 0000 0001 5229 3196.

 

         § 8

 

   Wykonanie umowy sprzedaży

 

1.     W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.namiaregustu.pl , dokonać wyboru towaru – odzieży, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlone Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

 

2.     Wybór zamówionych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

 

3.     W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

 

4.     Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:

a). przedmiotu zamówienia

b). jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów ( jeśli występują).

c). wybranej metody płatności

d). wybranego sposobu dostawy

e). czasu dostawy.

 

5.     W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam”.

 

6.     Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sklepem internetowym Na miarę gustu Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

 

7.     Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e- mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.

 

8.     Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.

 

9.     Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim o treści zgodnej z Regulaminem.

 

 

 

§ 9

 

    Prawo odstąpienia od umowy

 

1.     Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r (tj . DZ.U. z 2020r poz 287, ze zm), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych w Sklepie , bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie , w terminie 14 dni , licząc od dnia wydania Towaru ( tj . od dnia odebrania towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia , przed jego upływem .

 

2.     Konsument może odstąpić od umowy , składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

 

3.     Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres : sklep@namiaregustu.pl

 

4.     Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie 14 dni od dnia w którym odstąpił od umowy . Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem .

 

5.     Zwrot towaru należy dokonywać na adres Sprzedawcy : Na miarę gustu, Stary Gózd 68A, 26-806 Stara Błotnica.

 

6.     Sprzedawca w terminie 14 dni , od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy , zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności , (natomiast konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty wysyłki oraz zwrotu rzeczy np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania),  w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy od Państwa zwrot. Zwrotu płatności dokonamy na wskazany przez Klienta numer konta bankowego.

 

7.     Nie przyjmujemy paczek za pobraniem oraz nie odbieramy z paczkomatów jak i innych punktów odbioru.

 

8.     Zwracany przez Klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, aby nie doszło do uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.

 

 

 § 10

 

Reklamacja dotycząca zwrotu towaru

 

1.     Sklep internetowy Na miarę gustu  Katarzyna Pałczyńska, Stary Gózd 68A, 26-806 Stara Błotnica - jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art.22(1)Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

 

2.     Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres : sklep@namiaregustu.pl . Sklep internetowy  Na miarę gustu zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

 

3.     Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

 

4.     Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.

 

5.     Sklep internetowy Na miarę gustu nie jest producentem towarów.

 

6.     Reklamacja powinna zawierać :

a) dane osoby składającej reklamacje (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie -adres e-mail i numer telefonu kontaktowego ).

b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania.

c) numer zamówienia widniejący w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.

d) oryginał dowodu zakupu (np. paragon lub faktura ) może ułatwić złożenie reklamacji , ale nie jest niezbędne do jej złożenia.

 

                                                                       § 11

 

     Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

 

1.     Sklep internetowy  Na miarę gustu podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

 

2.     Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sklep internetowy Na miarę gustu o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.

 

3.     Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Na miarę gustu, Stary Gózd 68A, 26-806 Stara Błotnica.

 

4.     W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.

 

5.     Sklep internetowy Na miarę gustu - zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

 

                                                 § 12


Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia     roszczeń

 

1.     Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php                          oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2.      Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a). Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b). Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c). Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

                                            § 12


Dane osobowe w Sklepie internetowym

 

1.     Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu
internetowego jest Sprzedawca.

 

2.     Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.

 

3.     Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a). W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy
przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane
osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu
przesyłki na zlecenie Administratora.
b). W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie
internetowym.

 

4.     Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

 

5.     Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

 

                                                    § 13


   Postanowienia końcowe

 

1.     Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.

 

2.     Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

 

3.     W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

 

4.     Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.